Villkor

Träder i kraft fr.o.m. 13.4.2018

Webbutik

Oy Par-Anoid Ab, FO-nummer: 2882187-1 säljer produkter till privatpersoner i myndig ålder och företagskunder i Finland och EU. Produktpriserna inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och fraktkostnader. Slutprodukten kan skilja sig från produktbilden eller produktbeskrivningen

Hur man beställer

Produkter beställs på webbutikens webbplats genom att flytta dem till köpkorgen och betala innehållet i köpkorgen i kassan. All kundinformation hanteras konfidentiellt. Den begärda kontaktinformationen för beställningen kommer inte att användas för annat bruk än leverans av beställningen eller för att klara upp oklarheter i samband med denna, om inte annat anges. Vid beställning frånn Webbutiken förväntas du bekanta dig med de gällande leveransvillkoren

Betalning- och betalningsmetoder

Privatkunder kan betala för sin beställning med de betalningsalternativ som ges vid köpkorgen. Företagskunder kan också ansöka om ett faktureringsalternativ.
Du kan använda de finska bankernas nätbankstjänsterna och även betala med Visa, MasterCard och American Express kreditkort, Visa Electron och Betalkort.

Beställnings- och betalningsbekräftelse

Efter ett genomfört köp skickas en orderbekräftelse till din e-post. För att kunna skicka en orderbekräftelse krävs att en giltig e-post adress har uppgetts

Leveransmetoder och kostnader

Du kan se leveranskostnaderna för din beställning på sidan för leverans och betalningsalternativ. efter att ha valt betalnings- och leveransmetod.

Leverans

Beroende på beställning och leveransmetod är vår vanligaste leveranstid inom Finland 2-4 dagar. Vi är inte ansvariga för de förseningar som orsakats av force majeure eller den indirekta skada som orsakats av förseningar. Exceptionella leveranstider tillkännages på i webbutik. Om någon av föremålen i vår beställning är slutsåld kommer vi att kontakta dig.

Rätt till avbeställning – och returvillkor

Du har rätt att avbeställa din order inom 14 dagar efter mottagandet av din beställning enligt konsumentskyddslagen. Vid avbeställning måste du ange ditt namn, adress, beställningsdatum, produkt och dessa uppgifter måste sändas som e-post till hello@par-anoid.fi eller per post till returadressen nedan. Produkten måste returneras per post inom 14 dagar efter avbeställning i originalskick och originalförpackning. Kunden står för returkostnaden. Fäst en kopia av annulleringsmeddelandet i returförsändelsen. Om produkten har använts, förbehåller vi oss rätten att
debbittera för värdeminskningen.

Om du vill returnera eller byta ut dina produkter efter granskning, kontakta oss direkt. När du returnerar en inlämnad beställning, fyll i ditt namn och kontaktuppgifter och ditt kontonummer för att få dina pengar återbetalda Vi betalar tillbaka det totala beloppet du betalat inom 14 dagar från dagen för mottagandet av uppsägningsmeddelandet om produkten har returnerats eller bevisligen har förts till posten för att returneras.

Returadress: Oy Par-Anoid Ab, Ängslyckan 3 10620 Ekenäs

Outhämtade paket

Underlåtenhet att hämta ut en försändelse är inte detsamma som retur eller avbokning. För ett icke-uthämtat paket som inte har varit föremål för ett separat avbokningsmeddelande debiterar vi en avgift på 20,00 EUR.

Felsökning

Om produkten har tappats bort eller skadats under transporten eller på annat sätt inte motsvarar din beställning, måste du meddela detta skriftligen inom 14 dagar till de adresser som uppgetts i Avbeställnings- och returvillkoren eller genom att ringa det telefonnummer som anges i kontaktuppgifterna.
Om den levererade produkten är skadad kan du göra en reklamation av produkten och returnera den skadade produkten. som kundretur på posten. Du behöver inte betala postavgiften. Samtidigt ber vi dig att ange om du för den returnerade produkten önskar få pengarna tillbaka eller vill att vi skall skicka en motsvarande produkt istället. Ifall du önskar få pengarna tillbakabetalade, var god och meddelas oss ditt kontonummer

Tvister

Vid tvister och oenigheter mellan parterna är de finska lagarna och förordningarna gällande. Om tvisten om ett handelsavtal inte kan lösas genom förhandlingar mellan parterna, kan konsumenten hänskjuta ärendet till konsumenttvistenämden (www.kuluttajariita.fi) för ett beslut.
Före ärendet kan hanteras av konsumenttvistenämden måste konsumenten först kontakta magistratens konsumentombudsman (www.kuluttajaneuvonta.fi).